De Sims 4: nieuwe diversiteit updates in April en Juli!

Gepubliceerd op 26 maart 2024 om 19:43

EA Community Blog vertaald uit het Engels. Hoe The Sims en zijn partners de diversiteit en representatie in gaming vergroten. 

Maxis werkt samen met Dark & Lovely en Danielle “Ebonix” Udogaranya om meer spelers te helpen zichzelf in games te herkennen. 

Hier bij Maxis is inclusiviteit een van onze kernwaarden. We weten dat inclusie belangrijk is, en we willen ervoor zorgen dat iedereen zich vertegenwoordigd voelt – niet alleen in onze games, maar ook in de manier waarop we werken; het zit ingebakken in de cultuur van onze studio.

Dus toen we de kans kregen om samen te werken met zowel het legendarische beautymerk Dark & Lovely als de meermaals bekroonde maker van gamingcontent en DE&I-advocaat Danielle “Ebonix” Udogaranya, hebben we die kans met beide handen aangegrepen. Het resultaat is 'Play in Color', een campagne en documentaire die het belang van authentieke representatie in gaming onder de aandacht brengt.

Gedurende een groot deel van de geschiedenis van de videogame-industrie zijn de authentieke representatie en kenmerken van gekleurde mensen en andere gemarginaliseerde gemeenschappen aanzienlijk ondervertegenwoordigd. Deze groepen hebben vanaf het allereerste begin een substantieel deel van de gaming gemeenschap gevormd, maar in games zijn vooral zwarte kapsels vaak dramatisch ondervertegenwoordigd.

Bij Maxis zijn we dankbaar voor de kans om vooruitgang te boeken in de richting van een betere vertegenwoordiging via in-game releases. Dit omvat vitiligo-huidkenmerken; updates voor Townies, in-game personages, met verschillende achtergronden, regionale kenmerken en huidtinten die bij hun verhaal passen; en samenwerkingen met onze uitgebreide gemeenschap van getalenteerde makers. Onze updates geven spelers van De Sims de middelen om personages te creëren die op hen lijken en verhalen te vertellen die hun ervaringen weerspiegelen - maar er is zoveel meer ruimte om te groeien.

Daarom zijn we zo blij om samen te werken met Dark & Lovely en Ebonix om de aandacht te vestigen op zowel de geboekte vooruitgang als de noodzaak van voortdurende verbetering. Om te beginnen ondersteunen we onze partners met de lancering van deze campagne, die een documentaire video bevat waarin de stemmen van Ebonix, teamgenoten van De Sims 4, Senior Creative Director Anna Huerta en assistent-producent Kaelah Smallwood, en Taireek Simms van het Dark & Lovely-team worden getoond. die deze vooruitgang helpen bewerkstelligen. Kijk eens:

Vervolgens werken we, voortbouwend op eerdere samenwerkingen met Ebonix op het gebied van in-game functies zoals huidtinten en nagelopties, samen met de haarprofessionals van Dark & Lovely om in april 2024 24 kleurencombinaties te introduceren voor twee bestaande kapsels, geïnspireerd op de nieuwste kleur Immersive Bolds-collectie van het bedrijf.
 
Daarom introduceren we in een gratis Bezorg Expres een nieuw locs-kapsel dat ook is ontwikkeld in samenwerking met Dark & Lovely en in juli 2024 beschikbaar is voor spelers.

"Ebonix heeft een instrumentaal pad geplaveid naar een grotere vertegenwoordiging in De Sims door haar vele jaren van toewijding en werk, vanaf haar eerste stukje aangepaste inhoud, een dashiki (shirt), tot haar vele diverse en gedetailleerde kapsels die aan de gemeenschap worden aangeboden”, vertelt Anna Huerta, Senior Creator Director, De Sims 4. “We zijn blij om weer samen te werken en haar als een belangrijk onderdeel van deze campagne te hebben, terwijl we het belang van zwarte kapsels in onze virtuele werelden net zo goed als in onze echte wereld onder de aandacht brengen en bepleiten. ”
 
We zijn ook enorm enthousiast over de opname van een van onze eigen De Sims 4-ontwikkelaars in de campagne. Kaelah kreeg voor het eerst haar start in de videogamebranche door als speler mods voor De Sims te maken. “Omdat ik erg betrokken was bij de Sims-gemeenschap,” zegt ze, “begon het me op te vallen dat er dingen waren waar fans om vroegen waardoor hele groepen mensen zich beter vertegenwoordigd zouden voelen – dus besloot ik uit te zoeken hoe ik dat moest doen!”
 
Dat was natuurlijk geen eenvoudig proces. Kaelah moest zichzelf niet alleen leren mods te maken, maar ze moest ook de praktische gevolgen van het eerder genoemde gebrek aan vertegenwoordiging in de industrie overwinnen. “Toen ik opgroeide, dacht ik altijd dat het geweldig zou zijn om aan videogames te werken”, zegt ze, “maar ik had nooit echt gedacht dat het voor mij mogelijk was, omdat ik niet veel mensen die op mij leken, ze zag maken. Toen ik de diverse groep mod-makers voor De Sims zag, leek het eindelijk allemaal mogelijk.”
 
Een opmerkelijk lid van die groep was Ebonix zelf. "Dani's mods waren enkele van de eerste die ik heb gedownload!" zegt Kaela. “Destijds waren er niet veel kapsels in de game die echt bij mij pasten, maar dankzij haar mods konden jonge Sims dezelfde kleine wendingen en vlechten hebben als ik toen ik opgroeide – wat zo belangrijk is voor representatie.”
 
Nu kan ze het vertegenwoordigingswerk binnen het Sims-team zelf voortzetten. “Ik begon met het maken van mods”, zegt ze, “allemaal omdat ik meer diversiteit en inclusiviteit aan het spel wilde toevoegen. Dus ervoor zorgen dat The Sims actief werkt aan het brengen van diversiteit en inclusiviteit voor alle spelers is voor mij heel belangrijk.”
 
Natuurlijk blijft dit werk doorgaan. Er zal nooit een punt zijn waarop we zullen zeggen: “Diversiteit bereikt!” We zullen doorgaan met verbeteren, hoe we ook kunnen. “Bij elke stap van het proces denken we na over manieren om het spel inclusiever en diverser te maken”, zegt Kaelah. “Omdat iedereen zichzelf in zijn Sims moet kunnen herkennen.”