Help van EA

Er zijn een aantal manieren om antwoord te krijgen op technische vragen over of problemen met je EA account, Sims spel of met de EA App.
Hieronder vind je de officiële EA sites waar je terecht kunt met je vragen.
Ga naar de EA HELP contactpagina (Nederlands) om je probleem te melden.
De helpdesk (email en/of chat) is geopend van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 19.00 uur.
Je kunt geen telefonisch contact opnemen met EA.
Om een vraag te kunnen stellen moet je beschikken over een EA account.
Beschik je nog niet over een EA account, dan vind je hier meer informatie.
Let op: Er kunnen géén account- of betaling gerelateerde zaken behandeld worden via EA Forums. Hiervoor dien je contact op te nemen met bovenstaande Live Ondersteuning (e-mail of chat).
LETOP: Mocht je toch via een van onderstaande Nederlandse links naar EA Forums uitkomen op een Engelstalige pagina, wijzig die pagina dan bovenin even in Nederlands! Ik heb de goede links hieronder geplaatst maar soms, afhankelijk van je eigen instellingen, schakelt het toch naar de Engelse links.
Algemeen:
- Hulp krijgen met je EA account (Nederlands): chatten, toegang tot je account, hulp bij aanmelden en meer
- EA Spelers Hulpdiensten (Nederlands): Sims 4 allerlei Hulponderwerpen
- EA Forums De Sims 4 (Nederlands): o.a. Algemene discussie, technische problemen en bugs
- EA Forums The Sims 4 (Engels): o.a. Algemene Discussie, technische problemen en bugs
- EA Forums The Sims 4 (Engels): samengestelde lijst van gemelde problemen (bugs)
- EA Forums (Engels): De Sims Spelinformatie Hub voor alle Sims versies met aankondigingen, nieuws, patch notes, live stream en meer
- EA Forums (Engels): The Sims 4 bug archief tot 30.1.2025 overgenomen van Answers HQ Zie toelichting*
- EA Forums (Engels): voor The Sims 2 en The Sims 3, Sims Mobile en Sims Freeplay en meer
- EA Help op X (voorheen Twiter) (Engels)
* Bug archief: dit betekent niet dat EA hier niet meer naar kijkt. Ze liggen nog steeds op het bordje van EA en het is NIET nodig om elke post die ooit op AHQ is geplaatst opnieuw te melden. Tenzij de thread erg impopulair was (oftewel 0 me toos) of als je nieuwe info hebt, is het rapport in het archief voldoende.
Threads worden actief als opgelost gemarkeerd (als ze in de patch notes staan) of als gearchiveerd met een link (als ze al een nieuwe thread hebben). Als je alles opnieuw meldt, creëer je veel werk voor iedereen die erbij betrokken is. De info is NIET verloren. Het is er allemaal nog steeds.
Sommige kleinere problemen hebben nu verzamel-threads die op de eerste pagina van de samengestelde lijst staan. Gebruik die!
Console:
- EA Forums (Engels) Technical issues
- EA Help (Nederlands) Wat je moet weten over de Sims 4 op Console
- Verzamelde informatie over de EA App door MoonshineSim
- EA Forums (Nederlands): Algemene discussie, technische problemen en bugs
- EA Help populaire hulponderwerpen in de EA App (Nederlands)
Als je denkt dat je EA account gehackt is kun je hier informatie vinden.
Storend gedrag (misbruik, intimidatie, vals spelen en illegale content) in de Community melden (voor alle EA games, Origin, EA App, Sims 4 Galerie):
- EA artikel met links
- Speciale EA help pagina (voor alle spellen van EA, ook op XBox en Playstation)
- Indien het om misbruik door een of meerdere personen van het Creator Network gaat, kan je dit via deze link melden (helemaal onderaan de pagina: Report Misconduct).
Deze pagina is bijgewerkt op 31.1.2025