Community Blog: Het maken van de Sims 4 Creator Kits

Gepubliceerd op 21 oktober 2024 om 15:51

Achter de schermen van de nieuwe Sims 4 Creator Kits die op 14 november 2024 voor het eerst uitkomen! Dit Community Blog is door mij vertaald naar het Nederlands.

We hebben onlangs The Sims 4 Creator Kits aangekondigd en we zijn verheugd om meer te delen over hoe deze Kits van een idee tot werkelijkheid zijn geworden, samen met een exclusieve blik op onze eerste twee Creator Kits die op 14 november worden gelanceerd: Myshunosun’s Retro Kitsch Kit en Trillyke’s Slaapfeestje Kit.

Maar laten we eerst onze twee getalenteerde makers voorstellen:

📻 Myshunosun, bij haar familie en vrienden bekend als Kristina, speelt The Sims sinds 2007 en de eindeloze mogelijkheden van het spel om met het leven te spelen inspireerden hen om hun eigen aangepaste content te maken. "Ik ben dankbaar voor de kans om mijn passie voor kunst, visueel ontwerp en 3D-modellering op zo'n unieke manier te kanaliseren. Het is echt de moeite waard om de items die ik maak tot leven te zien komen in de wereld van The Sims."

💅 Trillyke groeide op met The Sims en begon in 2016 met het maken van aangepaste content. "Ik zag wat voor ongelooflijke dingen andere makers maakten en vond het fascinerend dat deze assets voor iedereen beschikbaar waren om mee te spelen, dus besloot ik mijn eigen te maken." Voor haar eigen werk haalt ze vooral inspiratie uit moderne mode, alternatieve mode, straatmode en k-fashion.

We zijn er zo trots op dat we met deze ongelooflijk getalenteerde makers kunnen samenwerken en hun creaties naar meer Simmers kunnen brengen. Of je nu levendige kleuren en moderne ontwerpen uit het midden van de vorige eeuw omarmt met Retro Kitsch, of je nachtkleding en logeerpartijen wilt verbeteren met Slaapfeestje, deze Creator Kits bieden meer manieren om te spelen en verhalen te vertellen op verschillende platforms.

We zullen meer delen en laten zien over wat er in deze Creator Kits zit naarmate de lancering op 14 november dichterbij komt. In de tussentijd sprak ons ​​team met Myshunonsun en Trillyke om meer te vertellen over de samenwerking die is ontstaan ​​om deze Creator Kits tot leven te brengen.

Wat is het verschil tussen deze Creator Kits en de Kits waar jullie in het verleden met makers aan hebben samengewerkt?

Het Sims-team: De Sims 4 Creator Kits zijn de eerste keer dat een volledige verzameling in-game assets is gemaakt door een maker en officieel is gepubliceerd door het ontwikkelteam van The Sims.

Dit nieuwe type officiële Kit werkt samen met makers uit de community voor aangepaste content om leiding te geven aan de creatie en het ontwerp van nieuwe in-game content. Makers hebben de vrijheid om Kitthema's te pitchen en items te maken die aansluiten bij wat ze in de game willen zien. Deze content wordt gedistribueerd via officiële kanalen en is beschikbaar voor alle spelers, inclusief Simmers op de console! Met deze aanpak kunnen alle spelers nog meer variatie toevoegen aan hun game en kunnen consolespelers genieten van nieuwe content van makers die voorheen beperkt waren tot pc- en Mac-spelers.

We weten dat er wat verwarring kan ontstaan ​​tussen eerdere Kits met community-samenwerkingen en dit nieuwe proces. Eerdere Kits, zoals onze meest recente Beeldige Babykamer Kit met Sixam, beginnen met het benaderen van de potentiële samenwerker, die vervolgens zijn idee voor zijn potentiële Kit pitcht en samenwerkt met het The Sims-team om het ontwerp en thema te finaliseren. Het The Sims-team creëert vervolgens de items in de game om de visie tot leven te brengen.

We begrijpen dat niet iedereen bekend is met - of geïnteresseerd is in - het creëren van in-game items, dus er zullen samenwerkingsmogelijkheden blijven bestaan ​​als een manier om samen te werken met Simmers die misschien opwindende ideeën hebben die gemeenschappelijke interesses weerspiegelen, maar mogelijk niet de technische vaardigheden hebben om deze ideeën op eigen houtje te realiseren.

Elke Kit begint met een pitch, die de vorm heeft van een moodboard van onze makers om de algehele visie te illustreren. Wat inspireerde je Creator Kit-pitches?

Trillyke: Films! Ik was altijd gefascineerd door de manier waarop logeerpartijtjes in films werden afgebeeld. Eindeloze uren van roddelen, tientallen tienertijdschriften en huidverzorgingsproducten verspreid door de kamer, schattige pyjama's en donzige sokken! Ik deed mee aan logeerpartijtjes in mijn tienerjaren, maar nooit op de schaal die deze films ze presenteerden. Dus ik wilde een Kit maken die draaide om een ​​van de belangrijkste (en mijn favoriete) aandachtspunten van tienerslaapfeestjes: de gezellige en schattige kleding!

Myshunosun: Ik vind het geweldig om items te maken met levendige kleurenpaletten. Toen het Sims-team contact met me opnam, zag ik meteen een specifiek palet van levendige rode, mosterdgele en amethistgroene tinten voor me. Ik associeer deze levendige tinten met mid-century design, wat ik beschouw als een tijdloze stijl in interieurdesign. Als speler en maker streef ik ernaar om items te maken die naadloos passen bij de rest van de Sims 4-catalogus. Dit project voelde als een uitstekende kans om mijn persoonlijke passie voor kleur en mid-century design te delen met andere spelers. Het eerste item dat ik ontwierp was de vintage radio, mijn favoriete onderdeel van de Kit!

Wat is er allemaal bij deze Creator Kits betrokken?

Het Sims-team: Elk item dat voor een Creator Kit is gemaakt, heeft een unieke set onderdelen, afhankelijk van of het in de spelmodus Create a Sim (CAS) of Bouwen/Kopen (BK) zit. De inspiratie voor elk item komt van de eerste pitch, waarin onze makers hun visie introduceren in de vorm van een moodboard dat het verhaal, de toon en de visie voor een samenhangende Kit vertelt. Dit helpt het Sims-team te begrijpen wat de maker probeert te bereiken en wat er nodig is om de visie van de maker succesvol te ondersteunen.

Na de pitch dienen makers een uitgebreide lijst in met alle items die ze in deze Kit willen, en het Sims-team evalueert vervolgens of elk item binnen onze huidige toolset kan worden ondersteund. Vervolgens wordt er een sjabloon gemaakt van de catalogus met assets van het Sims-team, die dient als basis voor de maker om op voort te bouwen.

De makers kunnen deze template vervolgens gebruiken om een ​​3D-model, kleuren, texturen en stalen voor hun item te maken, met behulp van documentatie en richtlijnen van het The Sims-team. Deze richtlijnen gaan meer over prestatiefunctionaliteit en minder over artistieke stijl, zodat spelers de items kunnen gebruiken op de manieren die ze in de game verwachten. Als er bijvoorbeeld een boekenkast is, kunnen Sims er een boek uit kiezen en lezen, en die CAS-kleding ondersteunt verschillende lichaamstypen.

Zodra een maker al deze onderdelen voor elk item indient, voert het The Sims-team een ​​reeks taken en tests uit met kwaliteitsverificatie die ons helpt eventuele problemen op te sporen voordat het item klaar is om te worden uitgebracht. Dit stelt het The Sims-team ook in staat om de compatibiliteit met alle andere contentreleases te behouden.

Voor BK-assets moeten makers bovendien een beschrijving schrijven voor elk asset, die uiteindelijk wordt toegevoegd aan de gamecatalogus en door EA wordt vertaald in de 18 verschillende talen die TS4 ondersteunt.

De laatste stap is de voorbereiding op publicatie. De makers geven hun Kit een naam, schrijven de beschrijvingen voor winkelpagina's, gebruiken een vroege build om screenshots te maken en maken renders van objecten die op de voorkant van de Kit-art (verpakking) terechtkomen. Het Sims-team werkt samen met de maker om ervoor te zorgen dat alles wordt goedgekeurd, en polijst, lokaliseert en levert vervolgens het uiteindelijke artwork af, waarbij de visie van de maker volledig wordt overgebracht naar de The Sims-community. We verbeteren en verfijnen ons proces voortdurend op basis van feedback van onze makers en medewerkers om een ​​naadloze en plezierige ervaring te garanderen. De details van dit proces kunnen er in de toekomst anders uitzien.

Heb je tijdens dit proces iets nieuws geleerd?

Myshunonsun: Het was spannend om het The Sims-team te leren kennen! Als autodidactische maker was het een onschatbare leerervaring om te begrijpen hoe het team content voor The Sims ontwikkelt. Dit project heeft me geholpen verschillende aspecten van mijn contentcreatieproces te verbeteren. Ik heb nu bijvoorbeeld veel meer vertrouwen in het maken van 3D-modellen.

Trillyke: Heel veel! Van kleine technische details tot grotere, meer diepgaande factoren van wat er allemaal bij komt kijken om een ​​Kit te maken, was erg fascinerend om te zien. Ik werd geïntroduceerd in veel verschillende methoden, platforms en tools, het was erg interessant om te zien hoeveel verschillende dingen en zelfs teams er betrokken zijn bij het publiceren van een Kit!

Hoeveel creatieve vrijheid heeft de maker?

Het Sims-team: Creator Kits zijn een partnerschap tussen de community creator en het The Sims-team. Het idee en de besluitvorming achter wat er gemaakt moet worden, hoe het eruit moet zien en hoe het gemaakt moet worden, komen van de makers zelf. Makers stellen het idee voor hun Kit voor en verfijnen het, selecteren de kleding en voorwerpen die ze willen maken en hoe ze eruit moeten zien, en bedenken de namen en beschrijvingen die je in de game zult lezen. Die creatieve vrijheid strekt zich zelfs uit tot gebieden die je misschien niet verwacht, zoals het vastleggen van screenshots voor hun Kit, het rangschikken van de cover art en het schrijven van de beschrijving van de Kit die in de marktplaats verschijnt.

Omdat we Creator Kits zien als onderdeel van onze algehele Kit-line-up, helpt het The Sims-team bepaalde normen en verwachtingen te stellen met als doel de creatieve vrijheid te behouden. We vragen makers bijvoorbeeld om de hoeveelheid content die ze opnemen te reguleren en we delen prestatie-eisen waaraan hun items moeten voldoen om de stabiliteit van de game voor alle spelers te behouden. We leren en groeien van onze ervaring met makers om het proces te verfijnen voor een grotere toegankelijkheid.

Ons doel is om meer makers in staat te stellen hun creativiteit de vrije loop te laten en nieuwe ideeën en stijlen naar The Sims 4 te brengen, inclusief dingen die wij bij The Sims misschien nooit zelf hadden gekozen om te maken. Door die creatieve verschillen te omarmen, ontstaat er een duidelijk pad naar meer keuze en nieuwe ervaringen voor iedereen die The Sims 4 speelt!

Wat verraste je aan het proces?

Myshunosun: Hoewel het niet verrassend was om te horen dat er veel factoren zijn om rekening mee te houden bij het maken van nieuwe items, was de enorme hoeveelheid documentatie indrukwekkend! Het was natuurlijk buitengewoon nuttig en behulpzaam.

Trillyke: Een aangename verrassing was hoeveel vrijheid ik kreeg van het The Sims-team! Van het brainstormen over Kit-ideeën tot het maken van de laatste hand, kreeg ik de vrije hand, maar het team stond altijd klaar om me aan te moedigen en te helpen, wanneer ik hulp nodig had! Het is absoluut geweldig om mijn creativiteit te kunnen uiten en daar ben ik erg dankbaar voor!

Hoe heb je gekozen met welke makers je wilt werken en hoe worden ze gecompenseerd?

Het Sims-team: De Sims-community en onze makers van aangepaste content zijn buitengewoon getalenteerd. Het was een ongelooflijk moeilijke beslissing om te kiezen met wie je wilt werken!

Omdat het integreren van assets die buiten het The Sims-team zijn gemaakt zo'n nieuw proces voor ons is, hebben we deze eerste golf van Creator Kits als een pilot behandeld. We hebben gewerkt met een groep makers van aangepaste content die in de The Sims-community bekend staan ​​om hun hoogwaardige creaties, hun reactievermogen op door de community gemelde problemen en die een goede reputatie hebben met het officiële huidige Mods and Game Updates Policy.

Deze groep is gedurende de pilot van cruciaal belang geweest om een ​​creator-first-strategie te bepalen en ons team in staat te stellen zich aan te passen aan hun feedback en de ervaring te blijven verfijnen. We wilden hun typische creatieproces begrijpen en er tegelijkertijd voor zorgen dat deze ervaring waardevol en lonend zou zijn om aan deel te nemen. Gedurende dit proces zijn alle makers in elke fase eerlijk financieel gecompenseerd volgens concurrerende marktnormen voor hun tijd, input en expertise. Dit is integraal onderdeel van dit pilotprogramma en weerspiegelt onze waarden om een ​​eerlijke compensatie te garanderen als onderdeel van het The Sims Creator Program.

Wat was het meest lonende onderdeel van het maken van je Kit met het The Sims-team?

Myshunosun: Het was een ongelooflijke ervaring om toezicht te houden op het proces, van de eerste pitchfase tot en met het maken van publicatiemiddelen. Ik had nooit gedacht dat ik de kans zou krijgen om samen te werken met het The Sims-team, maar hier zijn we.

Trillyke: Het antwoord zit in de vraag: mijn Kit maken met het The Sims-team! Het is zo'n eer om te werken met mensen die werken aan een game die me zo na aan het hart ligt! Het was een geweldig gevoel om te zien hoe de Kit van week tot week en van maand tot maand groeide! Weten dat mensen mijn aangepaste content gebruiken, heeft me altijd opgewonden, maar mijn content zien in de officiële game is iets van een heel ander niveau! Ik, die de franchise talloze uren speelde en vaak van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, zou nooit geloven dat haar werk ooit in de game zou staan ​​waar ze zo dol op is!

Wat betekent dit voor gratis CC en mods?

Het Sims-team: Geen veranderingen! We zijn gewoon enthousiast om meer mogelijkheden te bieden aan alle spelers.

Wat staat er op het programma voor Creator Kits?

Het Sims-team: We zijn nog maar net begonnen! We zijn erg benieuwd wat de community ervan vindt en we hebben meer Creator Kits in 2025. Ons hele team werkt graag samen met makers en we zijn van plan om dit programma in de toekomst uit te breiden.

Heb je advies voor andere makers, of voor iedereen die meer wil leren of zijn vak wil verbeteren?

Myshunosun: Als je een beginnende maker bent, raad ik je aan om je aan te sluiten bij de community van andere makers. De Sims-community is een schatkamer vol kennis en passie. De beste manier om iets nieuws te leren, is door het zelf te proberen en openlijk met anderen te delen. Tumblr is bijvoorbeeld een uitstekende plek om dat soort connecties op te bouwen.

Trillyke: Begin er gewoon aan! Ik weet dat het overweldigend klinkt en dat je het niet in één nacht onder de knie hebt, maar waarom zou je dat doen? Leren is het leuke gedeelte! Door kleine stapjes kun je zoveel nieuwe dingen leren en zoveel ervaring opdoen! Zelfs na meer dan 8 jaar creëren, leer ik nog steeds nieuwe dingen! Zeker nu er zoveel materialen voor iedereen beschikbaar zijn, is er echt niets dat je ervan weerhoudt om iets nieuws te proberen! Dus ja, begin er gewoon aan! :)

 

Met het oog op de toekomst zijn we enthousiast om nieuwe manieren te blijven verkennen om samen te werken met de community om de game vorm te geven tot iets dat spelers uit alle lagen van de bevolking aanspreekt! We hopen dat The Sims 4 Creator Kits een andere manier zullen zijn om het geweldige werk dat in onze communities wordt gedaan te verbeteren en hun makers een breder publiek te laten bereiken.

Vergeet niet om The Sims 4 Slaapfeestje en Retro Kitsch Creator Kits te bekijken wanneer ze op 14 november live gaan.

The Sims 4 Retro Kitsch en Slaapfeestje Creator Kits zijn vanaf 14 november 2024 beschikbaar op pc via EA app™, Mac® via Origin, Epic Games Store en Steam®, PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S en Xbox One-systemen. The Sims 4 Retro Kitsch en Slaapfeestje Creator Kits vereisen de basisgame The Sims 4, die gratis kan worden gedownload met alle game-updates. Bekijk de minimale systeemvereisten voor het pakket.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.